De buurtkroeg
Posted 03 April 2006 - 11:01 AM
Posted 04 April 2006 - 07:30 PM
Posted 12 April 2006 - 08:56 AM
Is het nu stofzuigde of stofgezogen?
http://taaladvies.ne...vies/vraag/755/
Toch stofzuigde.
Posted 13 April 2006 - 10:38 AM
Wij Vlamingen hebben blijkbaar een obsessie met taal, en je zal ons niet snel betrappen op dat soort vauten ;)
(altijd al vreemd gevonden, dat we zoveel bezig zijn met taal: als je het aan "oudere" mensen vraagt, zeggen ze altijd dat het komt door de vroegere overheersing van het Frans hier. Zij zijn dus gewoon supertrots op het nederlands).
Da ken je van ullie ni zeggen éé!!!!!
Posted 14 April 2006 - 07:05 AM
K2, on Apr 13 2006, 11:38, said:
Daarnaast spreek en schrijf ik dagelijks Engels en Duits, naast Nederlands. Het komt geregeld voor dat ik een zin zeg/formuleer en dan ineens alleen aan b.v. een Engels woord denk die exact past in wat ik wil zeggen echter moet ik dan ineens stoppen en ff goed nadenken hoe het in het Nederlands te formuleren. Dit heb ik vaak met Engels omdat die taal woorden/zinnen bevatten die je in het Nederlands alleen kan zeggen door het gebruik van meerdere woorden, of gewoon een stuk meer woorden.
Posted 03 May 2006 - 08:07 PM
Oké: IEMAND moet het mij uitleggen: Waarom, oh waarom is er nog geen één fabrikant die een draadloze skype telefoon heeft ontwikkelt die OOK wifi heeft, zodat je je pc niet constant moet aan laten staan om skype te kunnen gebruiken??
Voor diegenen die niet mee zijn: linksys, siemens, en al die andere draadloze (DECT) telefoon bouwers hebben ALLEMAAL een draadloos skype model op de markt, maar bij alle modellen moet je nog wel een USB stick in je computer hebben zitten (en uiteraard moet die pc aan staan), je belt dus eigenlijk via je pc.
Nu heeft netgear al lang geleden een skype/wifi model beloofd: de skype-software zit gewoon in die telefoon, en je belt rechtstreeks via je netwerk (de telefoon is dus eigenlijk de pc).
Want het feit dat je PC constant moet aanstaan, is het het enige dat mij tegenhoudt om skype echt als volwaardige telefoon te gebruiken... En ik zal wel niet de enige zijn!! Ik heb gewoon geen zin om mijn pc 24u/24u te laten opstaan!
Maar nogmaals: het kan toch geen ongelofelijke nobelprijsachtige kennis vergen om wifi in een draadloze telefoon te combineren???? En de potentiële markt lijkt mij enorm...
Dus waarom, oh waarom, duurt dat zo lang?????
*einde zaagmodus*
Posted 04 May 2006 - 10:27 PM
btw tomtom rocks...
Posted 06 June 2006 - 02:44 PM
Heeft er niemand hier wat te melden over een hdtv ofzo? ;)
Posted 06 June 2006 - 03:19 PM
In één woord: wow!! Dat ik dat systeem niet eerder heb ontdekt is doodjammer!
Een programma-gids die elke dag ververst wordt (zodat je met 1 knop elk programma kan openemen dat je wil -> wel jammer dat BBC1 en 2 er niet tussen zitten), en wat ik helemaal te gek vind: Als je iets aan het bekijken bent, en je wil een plaspauze of bier-halen pauze inlassen, kan je je tv gewoon op "pauze" zetten, en als je terugkomt verder kijken (terwijl je recorder de rest van het programma verder opneemt, en jij alles met een kleine vertraging ziet).
Héél mooi! Ik ben nu de laatste video-banden aan het overzetten op hard-disk (o.a. een show van Javier Guzman!), om ze dan op DVD te branden.
(en oh ja; ik blijf dus bij mijn vraag van eerder: WAAROM is er geen electronica fabrikant die een skype telefoon zonder computer op de markt brengt?)
Posted 06 June 2006 - 04:25 PM
http://www.minetv.nl/
In nederland heeft kpn nu iets gestart wat lijkt op TiVo en het heeft ondersteuning voor iptv. Alle zenders komen zo via adsl binnen.
En over dat skype, hebt toch wel van die bakjes waar je gewoon een netwerkkabel inzet en vervolgens die weer aansluit op je klassieke dect telefoon? Dat lijkt me het handigste. Totaal geen computer nodig.
Posted 07 June 2006 - 09:25 AM
Er zijn serieuze technische barrieres die nog moeten genomen worden (om 1 voorbeeld te geven: momenteel krijgt belgacom maar 1 stream van 4mbit door de lijn geperst, wat wil zeggen: je kan maar 1 tv aansluiten, en je kan niet opnemen terwijl je iets anders bekijkt).
belgacom belooft als sinds augustus vorig jaar dat opnemen mogelijk zal zijn "binnenkort"
Vind ik een zwaar nadeel.
Posted 07 June 2006 - 01:01 PM
Nog steeds weinig voetbal liefhebbers hiero? Nog geen eens een topic en/of opmerking over de gloednieuwe EK Kampioen voor "Under 21" hetgeen toch voor de allereerste keer voor ons landje is?!
Gisteren trouwens genoten van [de Belgische] Clijsters. Leuke partij tussen haar en Hingis, al had het wel wat spannender gemogen. Clijsters beukte er op los, hehe. Wedstrijd van morgen wordt toch wel de halve finale tussen de beide Belgische dames.
K2, on Jun 6 2006, 16:19, said:
Zo dat was het weer ffkes.
Posted 09 June 2006 - 03:13 PM
Nu dan. Voetbal.
Edited by Uwibami, 09 June 2006 - 03:13 PM.
Posted 13 June 2006 - 12:32 PM
Ik heb voor in huis een klein airco'tje gekocht bij de karwei, al voor een paar weken geleden toen het nog koud was buiten.
Dit is een zogenaamde adiabatische koeling. Daar gooi je water in, wat vervolgens wordt opgenomen door een papierachtig filter, en daar wordt weer lucht doorheen geblazen. Gevolg, water wil verdampen en ontrekt de warme energie uit de lucht. Lucht komt er kouder uit maar wel vochtiger.
Niet zo duur, en qua stroom ook zeer goedkoop. Minder dan 50 watt.
Waar het werkt wel minder goed dan een klassieke compressor airco.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users