kala, on Jun 25 2006, 22:06, said:
Aber freut euch mit uns, dem kommenden Fussball-Weltmeister Deutschland!
Schadenfreude :no:
Jongens toch, ik heb enkel de tweede helft kunnen zien, maar soms kan ik zo walgen van voetbal... Niet omdat Nederland verloren heeft (ze hadden even goed kunnen winnen, als Cocu 5 centimeter lager trapt zit Nederland nu misschien te vieren)... Maar waar het mij om gaat is al dat gedoe dat niks met voetbal te maken heeft:
Dat extreem neervallen bij een tackle om dan te kijken wat de scheids doet: a) hij geeft geel: je blijft nog even liggen, laat de verzorgers komen, en na 1 minuut begin je te opnieuw te lopen (na eerst wat te trekkebenen), of b ) hij heeft het niet gezien of vindt het geen fout: dan sta je onmiddellijk terug recht en loopt door.
Die aanslag van Deco (was trouwens sowieso rood): volgens mij miste hij eigenlijk compleet wat hij wilde raken: de benen van van der vaart (of was het sneijder?), die dan toch neerging alsof zijn kruisbanden over waren... dat gedoe van Figo: wel een kopstoot kunnen geven, maar voor dood neergaan na een minuscuul tikje van Boulharouz.
Je ziet het al heel het WK: kaarten aannaaien en "fraai vallen" is blijkbaar een vast onderdeel van het voetbal geworden. En Europese ploegen (of spelers uit de Europese competitie) hebben er nog het meest last van.
En nog sterker: zat op café met vrienden en ineens zeggen wij tegelijk: heb je Zuid Korea gezien? Wat viel op? Dat die mannen na een tackle gewoon recht staan, tenzij ze echt pijn hebben... Dat viel ons dus echt al OP!!