De officieele Sint Poll!
Badguytje
05 Dec 2003
goedavond mensen van het goede leven! (nog anti-sinterklaas gasten hiero)
ok vandaag heb ik ff de voordelen en nadelen van sinterklaas!
Voordelen:
1. Veel lekker vreten
2. Kadootjes
3. Extra koopavonden en kortingen
Nadelen:
1. Veel Zwarte Pieten
2. Pepernoten die je voor je harses krijgt
3. Al die buikpijn die je krijgt van al dat vreten!
en hier is de uitleg voor de Buitenlanders!
Time for culture class so heads up kids! Today we're going to discuss a typical Dutch phenomenon called Sinterklaas (
).
Yes, that sounds like Santa Claus and when you go back in history it's basically the same dude, but Sinterklaas would kick Santa's ass any time any roof with his big stick (
).
Anyway, this Sinterklaas fella has a real pimp hat (
), and has servants called Zwarte Pieten (
literally "Black Peters") who carry his bag (
) filled with gifts (
) and peppernuts (
). These are delivered ONLY to the nice kids listed in his big brown book (
) because they visited iexbeta.com every day the past year.
He hits The Netherlands on December the 5th and Belgium a day later, because it takes a lot of energy to ride a horse (
) from chimney to chimney at night. Oh, and there's a code to respect here: near your stove (
) you have to put a shoe (
) with a carrot in it (
for the horse, dummy!).
And when all this is over and done with, the generous Saint leaves with his boat back to Spain and people forget about him for a year. Sad huh? Let's all say "Respect to the tall bearded guy!" and use these emoticons to spread the word. Sinterklaas is the man.
Owja en post ook je mening en je kadootje die je gekregen heb
ok vandaag heb ik ff de voordelen en nadelen van sinterklaas!
Voordelen:
1. Veel lekker vreten
2. Kadootjes
3. Extra koopavonden en kortingen
Nadelen:
1. Veel Zwarte Pieten
2. Pepernoten die je voor je harses krijgt
3. Al die buikpijn die je krijgt van al dat vreten!
en hier is de uitleg voor de Buitenlanders!
Time for culture class so heads up kids! Today we're going to discuss a typical Dutch phenomenon called Sinterklaas (
).Yes, that sounds like Santa Claus and when you go back in history it's basically the same dude, but Sinterklaas would kick Santa's ass any time any roof with his big stick (
). Anyway, this Sinterklaas fella has a real pimp hat (
), and has servants called Zwarte Pieten (
literally "Black Peters") who carry his bag (
) filled with gifts (
) and peppernuts (
). These are delivered ONLY to the nice kids listed in his big brown book (
) because they visited iexbeta.com every day the past year. He hits The Netherlands on December the 5th and Belgium a day later, because it takes a lot of energy to ride a horse (
) from chimney to chimney at night. Oh, and there's a code to respect here: near your stove (
) you have to put a shoe (
) with a carrot in it (
for the horse, dummy!).And when all this is over and done with, the generous Saint leaves with his boat back to Spain and people forget about him for a year. Sad huh? Let's all say "Respect to the tall bearded guy!" and use these emoticons to spread the word. Sinterklaas is the man.
Owja en post ook je mening en je kadootje die je gekregen heb
stevenh
06 Dec 2003
ehm die "uitleg voor de buitenlanders" heb je dus gekopieerd van www.mess.be
K2
07 Dec 2003
Heh,
Was vrijdagavond aan het squashen, en opeens verscheen de Sint in de squashclub...
Ik en mijn squashmaat zijn gestopt met spelen, gewoon om te genieten van de ogen van die kleine gasten.
En we waren het er alletwee over eens: wat is het leven toch zalig als je een jonkie bent, zonder verantwoordelijkheden, en met een rotsvast geloof in de Sint.
We waren jaloers
Was vrijdagavond aan het squashen, en opeens verscheen de Sint in de squashclub...
Ik en mijn squashmaat zijn gestopt met spelen, gewoon om te genieten van de ogen van die kleine gasten.
En we waren het er alletwee over eens: wat is het leven toch zalig als je een jonkie bent, zonder verantwoordelijkheden, en met een rotsvast geloof in de Sint.
We waren jaloers
Guest_Dutchwall_* 09 Dec 2003
mwhaha, nou ik ben nog net niet naar spanje afgevoerd maar het was weer bijzonder leuk ;) ( niet dat ik er ook maar iets van heb meegemaakt hoor ) maar mijn kleine neefjes vonden hem tegek ;)
greetz,
greetz,